الأربعاء، 8 أغسطس 2012

الخيبه تقيله جدا

نظرية المؤامره مريحه جدا للعقل الفاشل
 كلهم خانوك يا ريتشارد، كلكوا عليا ولا ايه؟!! عبوكو كلكو

وسائل الدفاع النفسيه كتير العنب الحصرم والليمون الحلو، الاسقاط وأحلام اليقظه. حاجات بتريح الواحد وتخليه مايفكرش في خيبته التقيله.
بس نظريه المؤامره لها مفعول ساحر، لإن الخطأ مش منك لا كمان ده علشان انت جهبذ ومافيش منك فالكون بيتآمر عليك وعلى نجاحك.
مؤخرا فاجعه إستشهاد ١٦ جندي وضابط مصري في رفح في عمليه إرهابيه منذ أيام، فورا بدأنا في تأسيس قواعد المؤامره الكبرى التي حيكت لنا بليل لتصيبنا بهذه المصيبه.
إسرائيل هي من وراء الحادث لأنها أعلنت قبل الحادث بيومين عن إحتمال وقوع عمليه إرهابيه في سيناء، متأمر واهبل يعني تعمل المؤامره ضدنا وتحذر منها!!! طيب حذرت منها احنا ماعملناش حسابنا ليه
ملاحظه عابره: في نكسة ٦٧ تم الهجوم الجوي على مصر يوم ٥ يونيو وبعدها الأردن وبعدها سوريا وكان النجاح عالي فيهم كلهم، ماحدش اتعلم أو عمل حسابه.
لالالا دي حماس اللي ورا الموضوع ده طاب ليه إذا كان المعبر حيتفتح والحكومه الإخوانيه المصريه حتدعم الحكومه الإخوانيه الفلسطينيه. قالك لا علشان تسيء للقوات المسلحه المصريه وتحرجها أمام الاخوان ليستطيعوا السيطره عليها؟؟!!!!
عمالين ندور على مؤامره ومتآمرين علينا، اصل إحنا كنا عاملين كل إحتياطتنا وإستجابتنا كانت سريعه بس المؤامره كانت مُحكَمه. والدليل إن كان فيه إعلان إسرائيلي عن عمليه وشيكه و جنودنا-رحمة الله عليهم- تجمعوا للإفطار سويا
الدليل التاني إن بعد اقتحام المدرعه الحدود قوات الإحتلال استهدفتها بصاروخ ودمرتها وعملت طلعات جويه إستكشافيه على الحدود للتأكد من عدم وجود متسللين آخرين، وبعدها اجتمع مجلس الوزراء الإسرائيلي وبعد ما خلصوا إجتماعهم، تم الإعلان عن دعوه لإجتماع الرئيس مع القائد العام للقوات المسلحه. شوف سرعة رد الفعل!!!
كمان الاسعاف وقوات الامن اللي وصلت موقع الحادث أخدت أكثر من ساعه!!

كفايه كفايه كفايه
كل شويه دم يهدر بسبب اللادوله الفاشله وكمان بنستعمله كوسيله للدفاع عن اللادوله الفاشله وتكريس نظريه المؤامره في عقولنا.
رحمة الله على شهدائنا

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق