السبت، 28 مايو 2011

سباق أم مباراه

أنا ماكنتش بحب ألعب كوره وأنا صغير (مبعرفش ألعب بس مجرد تبرير العنب الحصرم يعني). بس كنت بألعب بالعجله علطول. 
المهم لعبة الكوره جماعيه و جميله بس الفريقين بيكونوا كسبان و خسران التعادل معناه ان المباره محسمتش المنافسه و اما تتأجل لمباراة تانيه أو يتحدد الفايز بركلات ترجيح.
أما السباقات و خصوصا العجل الدراجين بيسوقوا العجل في شكل تكتل و بيبدلوا اللي في الصفوف الاولى كل شويه هما بيقولوا علشان اللي في الاول بيكون مقاومه الهوا معاه اكتر (مش مقتنع بصراحه) بس بيشدوا في الآخر و كل واحد يشوف مصلحته.
المهم تاني انه بيكون فيه اول و تاني و ........ واخير بس الأول مغلبش الأخير هو بس حقق وقت أحسن منه.

تنافسنا في الدنيا و الآخره المفروض انه يكون سباق بس احنا بنحوله مباراه.
المباراه دايما بتحتاج خصم أو عدو حتى.
المباراه اما أكسبها و نفسي تكبر و اهيص أو أخسرها و أتقهر وممكن أنفسن كمان لو الحكم غلط أو اللعب مكانش نضيف.
و اكبر دليل على ده اني أهه منفسن و مبحبش الكوره لإني و أنا صغير ماكنتش بعرف ألعب كوره. :=)

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق